Бібліотека для дітей в громаді. Реалії сьогодення.
Про обласне маркетингове дослідження
(продовження)
Бібліотекарі і користувачі усіх бібліотек послуговуються інтернетом.
Фахівці
наголосили, що їхні відвідувачі часто користуються платформами
Skype і Zoom (61,9%); із задоволенням замовляють і
переглядають мультфільми (47,6%), різні фільми (36,3%), віртуальні тематичні
екскурсії (28,6%) і, навіть, концерти (9,5 %).
Більше чверті опитаних вказали на важливості
таких послуг для читачів, як – онлайн замовлення бібліотечних документів,
продовження книг, електронна доставка книг та повідомлення про
різноманітні бібліотечні документи (по 61,9 %), створення віртуальних екскурсій (23,8%).
Є запит відвідувачів на бук-трейлери (14,3%), як візуально-пізнавального
сприйняття літератури (з попереднього посту знаємо, що створення бібліотекарями буктрейлерів складає усього 3,4%).
Бібліотекарі
надають допомогу відвідувачам різних вікових категорій під час: створення електронної пошти, електронних
презентацій, здійснення онлайн платежів, реєстрації школярів на ЗНО (по 57,1%
відповідей); пошуків навчальних закладів/роботи та замовлення квитків (по
50,0%).
Задля того, щоб користувачі ще більше були обізнаними у сфері сучасних інформаційних технологій у бібліотеках організовуються і проводяться індивідуальні консультації, майстер-класи, уроки, функціонують гуртки, клуби, школи, про що заявили 95,2 % респондентів.
Практично усі бібліотеки працюють у соціальних мережах та
власних інтернет-ресурсах, що відображено у діаграмі
▼
фейсбук ► 95, 2 %
ютуб ► 33, 3 %
інстаграм ► 9,5 %
тікток ► 4, 8 %
бібліотечні інтернет-ресурси
блог бібліотеки ► 42, 8 %
сайт бібліотеки ► 23, 8 %
Як бачимо, перевага у соціальних мережах за сторінками у фейсбук, як у найбільш мобільному, лаконічному інформаційному ресурсі. Слід зазначити, що 38,1% респондентів надали від 2-х до 4-х відповідей на дане запитання. І, таким чином, їхня діяльність висвітлюється більш інтенсивно у соціальних мережах.
Серед власних інтернет-ресурсів бібліотек найбільшу популярність завоювали блоги. Сайти
– вдвічі менше. А понад чверть бібліотек не мають власних інтернет-ресурсів, зате
вони активно використовують соціальні мережі.
Немає коментарів:
Дописати коментар