четвер, 17 липня 2025 р.

 Бібліотека для дітей в громаді. Реалії сьогодення.

Про обласне маркетингове дослідження

(продовження)


Бібліотекарі і користувачі усіх бібліотек послуговуються інтернетом.

Фахівці наголосили, що їхні відвідувачі часто користуються платформами Skype і Zoom (61,9%); із задоволенням замовляють і переглядають мультфільми (47,6%), різні фільми (36,3%), віртуальні тематичні екскурсії (28,6%)  і,  навіть,  концерти (9,5 %).

Більше чверті опитаних вказали на важливості таких послуг для читачів, як – онлайн замовлення бібліотечних документів, продовження книг, електронна доставка книг та повідомлення про різноманітні бібліотечні документи (по 61,9 %), створення віртуальних екскурсій (23,8%). Є запит відвідувачів на бук-трейлери (14,3%), як візуально-пізнавального сприйняття літератури (з попереднього посту знаємо, що створення бібліотекарями буктрейлерів складає усього 3,4%).

Бібліотекарі надають допомогу відвідувачам різних вікових категорій під час: створення електронної пошти, електронних презентацій, здійснення онлайн платежів, реєстрації школярів на ЗНО (по 57,1% відповідей); пошуків навчальних закладів/роботи та замовлення квитків (по 50,0%).

Задля того, щоб користувачі ще більше були обізнаними у сфері сучасних інформаційних технологій у бібліотеках організовуються і проводяться індивідуальні консультації, майстер-класи, уроки, функціонують гуртки, клуби, школи, про що заявили 95,2 % респондентів.

Практично усі бібліотеки працюють у соціальних мережах та власних інтернет-ресурсах, що відображено у діаграмі

                                               

фейсбук                                                                       95, 2 %

ютуб                                     33, 3 %

інстаграм           9,5 %

тікток       4, 8 %

бібліотечні  інтернет-ресурси

блог  бібліотеки                               42, 8 %

сайт  бібліотеки      23, 8 %

Як бачимо, перевага у соціальних мережах за сторінками у фейсбук, як у найбільш мобільному, лаконічному інформаційному ресурсі. Слід зазначити, що 38,1% респондентів надали від 2-х до 4-х відповідей на дане запитання. І, таким чином, їхня діяльність висвітлюється більш інтенсивно у соціальних мережах.

Серед власних інтернет-ресурсів бібліотек найбільшу популярність завоювали блоги. Сайти – вдвічі менше. А понад чверть бібліотек не мають власних інтернет-ресурсів, зате вони активно використовують соціальні мережі.

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар