середа, 18 вересня 2024 р.

 Твори переможців обласного туру

VІІ Всеукраїнського конкурсу «Лідер читання - 2024»


Конкурс відбувався з 26 травня по 30 серпня 2024 року.

Учасниками Конкурсу стали 185 учнів 5-9-х класів із різних сіл, селищ, міст нашої області. Зазначимо, що у минулому році конкурсантів було менше – 130 школярів.

Цьогоріч в обласному турі змагання за звання «Лідер читання» виборювали 17 юних книголюбів – користувачів спеціалізованих бібліотек для дітей та публічних бібліотек сільських, селищних, міських територіальних громад. Серед завдань Конкурсу, які виконували як читачі, так і бібліотекарі, було написання твору-роздуму «Мій улюблений літературний герой: чому саме він?». Саме ці твори переможців хочемо представити нашій аудиторії.

Як відомо переможцями стали двоє активно читаючих шестикласників, які набрали однакову кількість балів. Про це повідомлялося на сайті http://librarychl.kr.ua/pro_bib/lider_chit_2024.php  

 

Це – Шабанова Ольга з Олександрівської громади та Чуканов Дмитро з м. Знам’янка.


                                               Шабанова  Оля

                      учениця  6  класу  «КЗ  Олександрівський  ліцей  №1»

«Мій  улюблений  герой:  чому  саме  він?» 

твір-роздум 

Я – дівчинка Оля з мальовничого села Голикове Олександрівської громади. В новому навчальному році я перейшла до 6-го класу КЗ «Олександрівський ліцей № 1». Сьогодні я хочу розповісти про одного з улюблених моїх героїв, а вірніше героїнь, про яку дізналася на уроці української літератури, коли вивчали творчість Галини Малик. Це – героїня Аля з казки-повісті «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Книга просто супер!

       Чому саме Аля ? Тому, що вона дуже схожа на мене та думаю і на інших дітей. Я проживаю в багатодітній родині і дуже часто, ми, діти перекладаємо домашні справи один на одного, або просто недороблюємо їх. Ми сваримося, потім батьки сварять нас, потім ми всі разом виконуємо роботу. Отак і Аля – звичайна дівчинка, яка постійно відкладала свої справи на потім. І ось тому вона потрапила в дивну країну Недоладію, де знаходилось все недороблене і незакінчене. У цій країні проживали казкові герої Недоладьки, Недопопелюшки, Недоролі – всі, хто так само, як і Аля недоводили свої справи до кінця.

Мені сподобалось, як Аля перебуваючи в дивній країні потрапляла в різні пригоди, навіть потрапила до в’язниці. Вона зустріла дуже багато цікавих героїв казки. Але найголовніше, вона зрозуміла, що відкладати справи на потім – це погана звичка. Адже через це можна потрапити в неприємності, як це сталося з нею. Наприклад, в реальному житті нам ліньки вчасно робити уроки, ми краще пограємо в ігри у смартфоні. Але після того, як я прочитала цю казку, зрозуміла, що так робити не можна. Адже потім доведеться все робити в останню хвилину і буде дуже складно. Ще одна риса характеру, яка є в моєї героїні – це сила волі. Аля не здалася, вона знайшла в собі сили подолати все. Вона стала відповідальнішою і навчилася доводити свої справи до кінця. Я хочу бути трохи схожою на Алю. Я хочу вчитися на її помилках і ставати кращою.

А ще мені хочеться сьогодні трішки пофантазувати. Розумію, що такого не станеться, але дуууже…  Третій рік в моїй рідній країні йде страшна війна. Так хочеться, щоб люди, які розпочали війну, з їхніми амбіціями відправились всі в країну Недоладію, а на їхньому шляху, щоб обов`язково зустрівся Кат. Бажання по знищенню мого українського народу ніколи щоб не справдилися. На початку книги є один епізод з яким зустрічається Аля, перед тим, як потрапити в дивну країну. Чудернацький гість знайомив мою героїню з правилами Недоладії:

Недо-роби!

Недо-пиши! та інші. Так само я б хотіла, щоб наш агресор отримав такі настанови і ніколи не зміг їх виправити:

Недо-стріляй!

Недо-руйнуй!

Недо-вбивай!

Недо-воюй!

Недо-лети!

І недо-їж!

І недо-спи!

І в Недоладію

Мерщій і НАЗАВЖДИ!

Казка дуже повчальна і корисна. Я вважаю, що її мають прочитати всі діти!


Немає коментарів:

Дописати коментар