Інструментальне читання
США
Поряд із читанням
«пізнавальним», «діловим» дедалі
більшого поширення набуває читання «щоб
уміти». Це, так зване, інструментальне читання - для освоєння нової
професії, набуття нових навичок і вмінь, конче необхідних у повсякденному
житті. Користувачі охоче беруть участь у діяльності, під час якої можна
спробувати щось нове. Задля цього створюються бібліотечні програми і проекти.
Так, проект «Світи майстрів» сприяє
розвитку і реалізації творчих можливостей користувачів і передбачає надання
доступу до широкого спектра інструментів і технологій. За допомогою цього
проекту усім охочим можна підвищити інформаційну грамотність у царинах дизайну,
науки, технологій, інженерії, мистецтва, математики. У такій «творчій
майстерні», наприклад, дитина, яка завзято читає про роботів, може
скористатися, крім книги, комплектом інструментальних засобів з робототехніки,
а студент або дослідник-початківець – провести
елементарні хімічні експерименти та достатньо швидко оформити отримані
результати.
Південна
Австралія
Державна бібліотека
країни розробила спеціальний
інструментарій бібліотечного пошуку за
водною тематикою.
А програма
«Осяяння» («Illumination»), що розрахована на
дітей від 4-х до
16-ти років, викликає у
них великий інтерес. Мета – підвищити рівень знань про воду шляхом проведення
різноманітних експериментів.
Юні дослідники розробляють теоретичну та практичну
частину дослідження, демонструють результати свого навчання.
Ось
таке читання з практикою у бібліотеках. Трохи незвично, але цікаво й корисно.
Можна сказати, що в Україні є подібні окремі бібліотечні заходи, що
відбуваються, здебільшого, на заняттях прикладних гуртків щодо виготовлення
різноманітних виробів домашнього ужитку, приготування наїдків, вишивання, в’язання
тощо. Але різноплановість, дослідництво, навчання, експериментування не
практикується.
:UK'>
Дізнатися більше можна тут:
Огар Е. Дитяча книга в українському соціумі (досвід
перехідної доби) : монографія. – Львів: Світ,2012. – 320 с.
Женченко М. Дитяча література в електронному форматі:
типологічна характеристика, бізнес-моделі // Вісник Книжкової палати. – 2016. –
№ 5. – С.14 – 17.
Немає коментарів:
Дописати коментар